20 Seiten, PDF-E-Book
Erschienen: November 2024
Bestell-Nr.: 36552
https://doi.org/10.30820/2752-2121-2024-4-53
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Rebecca Friedmann & Ole Falck
»Ich lasse mir nicht in den Kopf blicken …« (PDF)
Psychodynamisch Interaktionelle Pädagogik (PIP) mit aggressiven jungen Menschen, die sich nicht auf Therapie einlassen (können)
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Eine psychosozial besonders belastete und gesellschaftlich sehr belastende Untergruppe delinquenter und devianter Klient:innen kann weder durch bestehende pädagogische noch durch psychotherapeutische Angebote hinreichend erreicht werden. Um dieser Zielgruppe entwicklungsförderlich zu begegnen, wurde die delinquenzpädagogische Denkzeit-Methode mit der Psychoanalytisch-interaktionellen Methode (PiM) der Psychotherapie von Menschen mit strukturellen Störungen verbunden. Auf der Basis eigens entwickelter pädagogischer Diagnostik und mit einer auf Gleichrangigkeit, Respekt und dichten Kontakt ausgerichteten Haltung und ›antwortender‹ Beziehungsgestaltung entstehen entwicklungsförderliche Begegnungen in Beratungssettings und im Realraum-Kontakt.
Abstract:
A subgroup of delinquent and deviant clients who are particularly psychosocially and socially burdened cannot be adequately reached by existing pedagogic or psychotherapeutic services. In order to meet this target group in a development-promoting manner, the delinquency pedagogical Denkzeit-method was combined with the psychoanalytical-interactional method (PiM) of psychotherapy for people with structural disorders. On the basis of specially developed pedagogical diagnostics and with an attitude geared towards equality, respect and close contact and ›answering‹ relationship design, development-promoting encounters are created in counseling settings and in real-space contact.
Abstract:
A subgroup of delinquent and deviant clients who are particularly psychosocially and socially burdened cannot be adequately reached by existing pedagogic or psychotherapeutic services. In order to meet this target group in a development-promoting manner, the delinquency pedagogical Denkzeit-method was combined with the psychoanalytical-interactional method (PiM) of psychotherapy for people with structural disorders. On the basis of specially developed pedagogical diagnostics and with an attitude geared towards equality, respect and close contact and ›answering‹ relationship design, development-promoting encounters are created in counseling settings and in real-space contact.
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