28 Seiten, PDF-E-Book
Erschienen: September 2024
Bestell-Nr.: 23599
https://doi.org/10.30820/0341-7301-2024-3-211
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Theodosia-Chrysoula Tzina, Lucia Kessler-Kakoulidis, Aikaterini Dimoula & Spyridon-Georgios Soulis
Ein Kind mit Behinderung in der Familie: ein positiver Ansatz (PDF)
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Im Fokus dieser Studie steht die Untersuchung der Selbstemotionen von Eltern mit einem Kind mit Behinderung und die Auswirkungen desselben auf die Familie. Konkret untersuchte die Studie im Rahmen der Familie das Ausmaß an Glück, Hoffnung und positiven Emotionen der Eltern und prüfte die Faktoren, die das tägliche Leben der Familienmitglieder beeinflussen und zur Annahme einer positiven Einstellung beitragen können. Des Weiteren wurde erforscht, ob diese Gefühle durch demografische Faktoren beeinflusst werden. Ziel dieser Forschung ist es, durch die Beteiligung der Eltern von Kindern mit unterschiedlichen Behinderungen eine positive Einstellung der Behinderung gegenüber hervorzuheben. Die Messung der oben genannten Variablen erfolgte mit einem quantitativen, methodischen Ansatz unter Verwendung von Selbstberichtsfragebögen, die von den Eltern ausgefüllt wurden. Die Stichprobe wurde durch Zufallsstichproben ausgewählt und umfasst 284 Eltern aus verschiedenen Regionen Griechenlands. Statistische Analysen zeigten einen signifikanten Zusammenhang zwischen den Selbstemotionen der Eltern und den Auswirkungen von Kindern mit und ohne Behinderungen auf die Familie. Die Ergebnisse werden im Kontext der vorhandenen Literatur diskutiert.
Abstract:
The purpose of this study is to examine the self-emotions of parents of children with disabilities and the impact the child has on the family. Specifically, the study examined the levels of happiness, hope, and positive emotions of the parents and investigated the factors that affect the daily life of family members due to the disability, contributing to adopting a positive attitude. Additionally, the study examined whether these emotions are influenced by demographic elements. Therefore, the aim of conducting this research is to highlight positive attitudes towards disabilities through the participation of parents of children with various disabilities. The measurement of the aforementioned variables was carried out using a quantitative methodological approach, involving self-report questionnaires completed by parents. The sample was selected through convenience sampling, consisting of 284 parents from different regions of Greece. The statistical analysis revealed a significant correlation between the self-emotions of parents and the impact of children with and without disabilities on the family. The results are discussed within the context of existing literature.
Abstract:
The purpose of this study is to examine the self-emotions of parents of children with disabilities and the impact the child has on the family. Specifically, the study examined the levels of happiness, hope, and positive emotions of the parents and investigated the factors that affect the daily life of family members due to the disability, contributing to adopting a positive attitude. Additionally, the study examined whether these emotions are influenced by demographic elements. Therefore, the aim of conducting this research is to highlight positive attitudes towards disabilities through the participation of parents of children with various disabilities. The measurement of the aforementioned variables was carried out using a quantitative methodological approach, involving self-report questionnaires completed by parents. The sample was selected through convenience sampling, consisting of 284 parents from different regions of Greece. The statistical analysis revealed a significant correlation between the self-emotions of parents and the impact of children with and without disabilities on the family. The results are discussed within the context of existing literature.
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Georg FeuserS. 205–210Der Vergänglichkeit trotzt die Erinnerung - als Neukonstruktion des Vergangenen in der Gegenwart (PDF)
Zum Gedenken an Hanshubertus Jarick (1932-2023)Theodosia-Chrysoula Tzina, Lucia Kessler-Kakoulidis, Aikaterini Dimoula & Spyridon-Georgios Soulis S. 211–238Ein Kind mit Behinderung in der Familie: ein positiver Ansatz (PDF)
Janna Sophie HeiseS. 239–267Möglichkeiten und Potenziale schulischer Bildung im Kontext sozialer Benachteiligung (PDF)
Anna SieberS. 268–273Rezension von: Carsten Bender, Laura Bühner, Birgit Drolshagen (Hrsg.) (2023). Teilhabe an Hochschulbildung (PDF)
Monika Glück-Arndt & Phillip Schulz S. 274–275Behindertenpädagogik in Hessen (PDF)
Schwerpunktthema: Historische BildungAnnika WagnerS. 277–289Exkursion als Chance zur Vermittlung der nationalsozialistischen »Euthanasie« an der Förderschule für Lernende mit geistiger Behinderung (PDF)
Am Beispiel der Gedenkstätte HadamarKarl Ludwig RabeS. 290–299Aus der Verbandsarbeit (PDF)
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